Παγκόσμια Αγορά

Η Παγκόσμια αγορά τυριών, το 2021

Το τυρί παραμένει ένα δημοφιλές τρόφιμο. Αυτή η δημοτικότητα αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια

Η παγκόσμια αγορά τυριών προβλέπεται να φτάσει τα 112,8 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2025, με μέσο ρυθμό αύξησης 8,4%, κατά την περίοδο 2020-2025.

Οι αλυσίδες γρήγορου φαγητού αντιπροσωπεύουν έναν από τους σημαντικότερους καταναλωτές τυριών παγκοσμίως λόγω νέων ρυθμών ζωής, της αυξανόμενης αστικοποίησης και των αυξανόμενων εισοδημάτων σε όλο τον κόσμο. Η υψηλή ανάπτυξη της βιομηχανίας fast food αναμένεται να οδηγήσει σε αυξημένη κατανάλωση τυριού στο εγγύς μέλλον.

Η Ευρώπη κατέχει ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά τυριών. Άλλες μεγάλες περιοχές είναι η Βόρεια Αμερική, η Ασία στην ακτή του Ειρηνικού, η Λατινική Αμερική η Μέση Ανατολή και η Αφρική.

Αναδυόμενες αγορές όπως η Κίνα και η Ινδία αναμένεται να οδηγήσουν την παγκόσμια αγορά τυριών τα επόμενα χρόνια. Μέχρι τώρα η κατανάλωση τυριού περιοριζόταν σε μεγάλο βαθμό στις δυτικές χώρες, αλλά με την τάση της δυτικοποίησης των προτύπων κατανάλωσης τροφίμων, μαζί με την ανάπτυξη της  οικονομίας, την αύξηση του πληθυσμού της μεσαίας τάξης και την αστικοποίηση, η κατανάλωση τυριού σε αυτές τις αγορές αναμένεται να αυξηθεί.

Η ανάπτυξη του οργανωμένου τομέα λιανικής επηρεάζει θετικά την παγκόσμια αγορά τυριών στις αναπτυσσόμενες χώρες. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, ορισμένοι παγκόσμιοι παίκτες δίσταζαν να πουλήσουν τα προϊόντα τους σ’ αυτές λόγω του φόβου της αλλοίωσης και της έλλειψης υποδομών, εγκαταστάσεων αποθήκευσης και κατάλληλων γνώσεων. Ωστόσο, με την αύξηση του αριθμού των οργανωμένων καταστημάτων λιανικής, πολλοί ‘παίκτες’ επενδύουν σε αγορές όπως η Ινδία και η Κίνα. Με τις πρωτοβουλίες μάρκετινγκ που αναλαμβάνονται μέσω διαφόρων διαφημιστικών μέσων, όπως εφημερίδων, τηλεόρασης κ.λπ., αυξάνεται η ζήτηση προϊόντων από τον πληθυσμό σε πολλές νέες αγορές.

Οι σημαντικότεροι ‘παίκτες’ που δραστηριοποιούνται στην αγορά τυριών επικεντρώνονται στην είσοδο στην πράσινη αγορά. Η αυξανόμενη επιθυμία των καταναλωτών για φυσικά προϊόντα και η επιθυμία των παρασκευαστών να αντικαταστήσουν χημικά μη οργανικά συστατικά με φυσικές παραλλαγές κερδίζουν τεράστιο ενδιαφέρον. Ως ‘φυσικά συστατικά’ ορίζεται κάθε πρώτη ύλη που προέρχεται από φυτά ή ζώα. Οι καταναλωτές τα θεωρούν ασφαλέστερα για την υγεία και το περιβάλλον.

Καθώς το τυρί αποτελεί μια εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών, λίπους και ασβεστίου έχει γίνει κατανοητό ότι μπορεί να συμβάλει σε μια σωστή υγιεινή διατροφή και αναμένεται να αυξηθεί η ζήτηση για διάφορους τύπους τυριών στα επόμενα χρόνια.

Παραμένουν ψηλά οι ευαισθησίες για βιωσιμότητα, ηθικές εργασιακές πρακτικές, ευζωία

Νέες Γευστικές τάσεις

–  Ανατροπές στα κλασικά δεδομένα

–  Επέκταση τυροκομικών οριζόντων ειδικά από τους Milenians

  Πίτσα:

  • Εποχιακά, τοπικά (χειροποίητα)  και φυσικά τυριά στην πίτσα
  • Υψηλότερης ποιότητας τυριά, κατάλληλοι συνδυασμοί
  • Κατσικίσιο, πρόβειο, μπλέ τυρί, καπνιστά, αρωματικά
  • Εναλλακτικές για τυριά τήξης (πχ Gruyere)

–  Αρωματικά τυριά

–  Το Cheese Powder προσφέρει καινοτόμο φόρμουλα για τις τάσεις των τυριών

–  Μαγειρική στο σπίτι προκαλεί ζήτηση για τυριά εξαιρετικής ποιότητας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *