Πίεση από λιανοπωλητές προς παραγωγούς γαλακτοκομικών προϊόντων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Η βιομηχανία γαλακτοκομικών προϊόντων αντιμετωπίζει τεράστιες πιέσεις – κυρίως από τους πελάτες λιανικής πώλησης. Η BRC ανακοίνωσε το σχέδιό της τον περασμένο Νοέμβριο για τη λιανική βιομηχανία να φτάσει στο καθαρό μηδέν έως το 2040. Έχουν επίσης δοθεί δεσμεύσεις από μεμονωμένους λιανοπωλητές για την επιτάχυνση των δεσμεύσεων για βιωσιμότητα.

Ο Ιούλιος είδε επίσης μια σημαντική δέσμευση, που ανακοινώθηκε από τη Wrap, για μια νέα δέσμευση Courtauld σε ολόκληρη τη βιομηχανία να επιφέρει απόλυτη μείωση κατά 50% των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου που σχετίζονται με τρόφιμα και ποτά έως το 2030.

Σε αυτό το πλαίσιο, η γαλακτοβιομηχανία πρέπει να αποδείξει ότι δεν ξεφεύγει από μια δύσκολη συζήτηση αλλά αντιμετωπίζει – και αναλαμβάνει δράση.

«Έχουμε καθυστερήσει τα μπλοκ στο ζήτημα ως [ευρύτερη] βιομηχανία τροφίμων και ποτών – από τη γεωργία έως τη λιανική», λέει ο Wyke Farms MD Rich Clothier. «Τα τρόφιμα και τα ποτά είναι υπεύθυνα για τουλάχιστον το ένα τέταρτο των αερίων του θερμοκηπίου στον κόσμο και αυτός ο αριθμός θα επιδεινωθεί, καθώς άλλοι τομείς όπως η ενέργεια και οι μεταφορές βελτιώνουν τις επιδόσεις τους».

Πράγματι, τα σημάδια μέχρι τώρα δεν ήταν υπερβολικά ελπιδοφόρα. Η Kite Consulting προειδοποίησε τον Φεβρουάριο ότι οι μισοί προμηθευτές κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων του Ηνωμένου Βασιλείου δεν ήταν προετοιμασμένοι για αυστηρότερους κανόνες αναφοράς για το κλίμα 3, οι οποίοι απαιτούν μεγαλύτερη εποπτεία των εκπομπών σε ολόκληρες τις αλυσίδες εφοδιασμού.

Η FDF, εν τω μεταξύ, προειδοποίησε τον Απρίλιο ότι το ένα τρίτο των εταιρειών τροφίμων και ποτών δεν έχουν ακόμη σχέδιο κλιματικής αλλαγής.

Οι προμηθευτές πρέπει να αναλάβουν δράση τώρα, τονίζει ο Kite’s Allen. Οι έμποροι λιανικής πώλησης έχουν εκφράσει τις φιλοδοξίες τους “και λένε στους προμηθευτές” απλώς τακτοποιήστε τον εαυτό σας “, προσθέτει. “Βρισκόμαστε πολύ σε κατάσταση συμμόρφωσης τώρα.”

Πολλοί έμποροι λιανικής πώλησης λένε στους προμηθευτές να καταρτίσουν τα σχέδιά τους για τα επόμενα πέντε χρόνια τώρα, να δώσουν τον τρέχοντα αριθμό τους για τις εκπομπές μέχρι το επόμενο έτος (με επικύρωση να ακολουθήσει το επόμενο έτος) και να μειώσουν τις εκπομπές εντός τριών ετών, λέει ο Άλεν. Εάν αποτύχουν να παραδώσουν, αντιμετωπίζουν απώλεια επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ, ή τουλάχιστον, «δεν θα μπορούν να πληρώσουν μια κορυφαία τιμή γάλακτος καθώς θα πρέπει να αρχίσουν να μαζεύουν την καρτέλα για λογαριασμό των αγροτών τους αγοράζοντας πιστώσεις άνθρακα αντι αυτου”.

Ορισμένοι προμηθευτές προσπάθησαν να κάνουν γρήγορες μειώσεις εκπομπών χρησιμοποιώντας πιστώσεις άνθρακα *, αλλά ο Άλεν λέει ότι θα πρέπει να θεωρηθούν ως έσχατη λύση, λόγω του υψηλού κόστους. Για παράδειγμα, μια εταιρεία που παράγει 500 εκατομμύρια κιλά τυρί το χρόνο, σε τρέχουσες τιμές, θα χρειαστεί να δαπανήσει «μη βιώσιμα» 30 εκατομμύρια λίρες ετησίως σε πιστώσεις για να γίνει καθαρό μηδέν, επισημαίνει.

*  Είναι ένας μηχανισμός μέσω του οποίου νομικά πρόσωπα ή οργανώσεις αντισταθμίζουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ή αερίων του θερμοκηπίου, ή μέρους αυτών πληρώνοντας για μια ισοδύναμη μείωση των εκπομπών σε κάποιο άλλο μέρος του κόσμου.

Πηγή: https://www.thegrocer.co.uk