Τα ‘Instagrammable’ τρόφιμα, τα προϊόντα υγείας και ευεξίας και η συνειδητή κατανάλωση κερδίζουν έδαφος
Ενώ το COVID-19 είχε ισχυρή επιρροή στις τάσεις του 2020 για τα τρόφιμα, δεν ήταν ο μόνος παράγοντας πίσω από την αλλαγή συμπεριφοράς και προτιμήσεων των καταναλωτών.
Η ιρλανδική Kerry χρησιμοποιώντας το Kerry Trendspotter, ένα εργαλείο ακρόασης καταναλωτών τεχνητής νοημοσύνης, καθώς και συνεντεύξεις με επαγγελματίες της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών σε 14 αγορές και άλλες μεθόδους έρευνας, διερεύνησαν τις ανάγκες και τις τάσεις των καταναλωτών που μπορούμε να περιμένουμε το 2021.
Αυτές οι προσπάθειες αποκάλυψαν πέντε παγκόσμιες μεγάλες τάσεις:
1) Περισσότεροι με συνειδητή κατανάλωση
Καθώς οι καταναλωτές συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τον αντίκτυπο που έχουν οι ενέργειές τους στο περιβάλλον, θα δούμε περισσότερους οικολογικά συνειδητούς καταναλωτές που θέλουν βιώσιμες λύσεις τροφίμων από την προμήθεια και την παραγωγή έως τη συσκευασία, την αποθήκευση και τη διάθεση αποβλήτων.
Η προέλευση των τροφίμων γίνεται ακόμη πιο κρίσιμη, οι καταναλωτές συνεχίζουν να απαιτούν τρόφιμα και συστατικά που προέρχονται με βιώσιμο τρόπο και χωρίς βλάβη στα ζώα. Οι μέθοδοι καλλιέργειας που διατηρούν τους φυσικούς πόρους θα είναι καθοριστικής σημασίας.
Οι έννοιες Direct-to-Table και Farm-to-Table θα έχουν επίσης μεγαλύτερη ζήτηση για να ανταποκριθούν στην εστίαση στην προμήθεια και την ποιότητα. Το Direct-to-table μπορεί να φανεί στην άνοδο της διαδικτυακής παράδοσης φαγητού, ενώ οι έννοιες farm-to-tableεκδηλώνονται στην ανάπτυξη των διαδικτυακών αγορών αγροτών, όπου οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν τα προϊόντα τους απευθείας. Αυτή η τάση αυξάνεται καθώς περισσότεροι αγρότες και τοπικοί προμηθευτές αρχίζουν να πωλούν μέσω πλατφορμών, όπως κοινοτικές ομάδες στο Facebook και το WhatsApp.
2) Δεν υπάρχει μέρος σαν το σπίτι για μαγείρεμα και φαγητό
Καθώς τα προγράμματα των ανθρώπων γίνονται όλο και πιο ρευστά, η ψυχαγωγία και η εργασία γίνονται όλο και πιο κεντρικά στο σπίτι. Ακόμα κι αν γευματίζουν όμως στο σπίτι, οι καταναλωτές εξακολουθούν να θέλουν να επαναλάβουν την εμπειρία του φαγητού σε ένα εστιατόριο. Αυτό περιλαμβάνει ποιότητα φαγητού, ποικιλία και ευκολία, καινοτομία και ψυχαγωγία.
Η πανδημία έχει δει την εμφάνιση και την άνοδο ανεξάρτητων και πειραματικών οικιακών μαγείρων που προετοιμάζουν γεύματα στο σπίτι για πρώτη φορά.
Τα κιτ γεύματος είναι ήδη άφθονα σε ολόκληρο τον κόσμο περιλαμβάνοντας
τρόφιμα και συστατικά που μπορούν να καταναλωθούν ανά πάσα στιγμή.
3) ‘Instagrammable’. Το φαγητό με επίδραση σε όλες τις αισθήσεις
Καθώς οι καταναλωτές επιθυμούν εμπειρίες που προσφέρουν συναισθηματική ικανοποίηση, θα υπάρχει ζήτηση για γεύματα ή προϊόντα που θα χαρούν ή θα ενθουσιάσουν τις αισθήσεις, από τη χρήση πρώτων υλών και καινοτόμων εμπειριών γεύσης έως αισθητικής παρουσίασης ή συσκευασίας.
Οι επωνυμίες μπορούν να επωφεληθούν δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στο σχεδιασμό για να προσελκύσουν την τάση των τροφίμων ‘Instagrammable’. Για παράδειγμα, μπορεί να αναζητούν σύγχρονα πρόσθετα συστατικά που ενισχύουν τη γεύση, την κατάσταση ή την οπτική γοητεία. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν παντζάρια για χρωματισμό, μικροπράσινα και βρώσιμα λουλούδια ως γαρνιτούρα, λεμονόχορτο, πιπεριές, κύμινο ή σαφράν για άρωμα.
4) Η υγεία και η ευεξία θα επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό τη λήψη αποφάσεων
Οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να δίνουν προτεραιότητα στην υγεία και την ευεξία, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στην καθημερινή ευεξία και φροντίζοντας τον εαυτό τους όχι μόνο όταν είναι αδιάθετοι αλλά ως μέρος της ρουτίνας τους. Ως εκ τούτου, οι λειτουργικές ιδιότητες των τροφίμων θα αναιρέσουν άλλες εκτιμήσεις.
Ο γενικός πληθυσμός αναζητά προϊόντα διατροφής με βελτιωμένη διατροφή, αντιληπτά οφέλη ομορφιάς και φροντίδας του δέρματος, καθώς και συστατικά που προσφέρουν στοχευμένη διατροφή.
Η αυξημένη ανάγκη στήριξης της ανοσίας θα οδηγήσει επίσης τους καταναλωτές να επικεντρωθούν σε τρόφιμα που είναι καλές πηγές βιταμινών, μετάλλων και αντιοξειδωτικών.
Πηγή: https://www.kerry.com
Παρατηρήσεις μας σχετικά με τα τυροκομικά προϊόντα
- Η πρώτη τάση φέρνει την υποχρέωση εφαρμογής και προβολής βιώσιμων πρακτικών, διαχείρισης αποβλήτων και καλής διατροφής των ζώων και γενικά ευζωίας. Οι πρακτικές Direct-to-Table και Farm-to-Table, για τις μεγάλες μονάδες η πρώτη και για τα μικρά τυροκομία η δεύτερη.
- Το μαγείρεμα στο σπίτι θα προκαλέσει μεγαλύτερη ζήτηση τυριών από το Retail έναντι του Food Service και ζήτηση για ποιοτικότερα τυριά.
- Το ‘Instagrammable’ απαιτεί μεγαλύτερη έμφαση στην εμφάνιση τυριών (πχ τα τυριά με βότανα και μπαχαρικά με ωραία εμφάνιση, κρούστες και επικαλύψεις κλπ), και συσκευασιών
- Για τα λειτουργικά τυριά περισσότερα σε άρθρο που ακολουθεί