Τρέχουσες τάσεις της παγκόσμιας αγοράς τυριών σε προϊόντα

Οι εξελισσόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών στη γεύση, την ευκολία και τη διατροφή επηρεάζουν την αγορά τυριών και δημιουργούν ευκαιρίες ανάπτυξης για τους κατασκευαστές.

Το φυσικό τυρί, το οποίο αποτελεί το 80% της παγκόσμιας αγοράς τυριών, προβλέπεται να αυξηθεί κατά 5,5% κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.  Η ανάπτυξη του μεταποιημένου τυριού επιβραδύνεται καθώς οι καταναλωτές στρέφονται προς τα καθαρά συστατικά και τα ’πραγματικά τρόφιμα’.

Το τεμαχισμένο τυρί είναι τώρα η πιο δημοφιλής μορφή έχοντας ξεπεράσει τα τυριά τύπου μεγάλου κομματιού ή σφήνας. Οι ανάγκες για ευκολία και ευελιξία συμβάλλουν πιθανώς σε αυτήν την αλλαγή.

Πρωτεΐνη

Η Mintel αναφέρει ότι το 78% των καταναλωτών πιστεύουν πως  η κατανάλωση τυριού είναι ένας καλός τρόπος για να προσθέσουν πρωτεΐνες στη διατροφή. Καθώς η τάση πρωτεΐνης συνεχίζει να είναι ισχυρή παγκοσμίως, οι παραγωγοί τυριών εξετάζουν το ενδεχόμενο τοποθέτησης ορισμένων από τα προϊόντα τους ως ‘πρωτεϊνικών τροφών’ μέσω προσπαθειών μάρκετινγκ. 

Καινοτόμες γεύσεις

Εκπληκτικοί συνδυασμοί γεύσης τυριών εμφανίζονται σε καταστήματα αλλαντικών και γαλακτοκομικών προϊόντων, σε μενού εστιατορίων και σε όλο το Διαδίκτυο.  

Επιλογές για χορτοφάγους 

Έχουμε δει μια σταθερή αύξηση στα τυριά με βάση τα φυτά και για χορτοφάγους τα τελευταία χρόνια, και αυτή η τάση συνεχίζει να αυξάνεται. Οι επιλογές για χορτοφάγους είναι πολύ πιο εξειδικευμένες. Αυτά τα τυριά με βάση τα φυτά παρασκευάζονται με μια μεγάλη ποικιλία συστατικών, από ηλιόσπορους και κάσιους έως αμύγδαλα και καρύδι.

Τυριά για διαφορετικές ώρες της ημέρας

Τυριά που δημιουργούνται για συγκεκριμένες ώρες της ημέρας εμφανίζονται στην αγορά. Για παράδειγμα, ένα φρέσκο, ελαφρώς γλυκό τυρί το πρωί, ένα μαλακό, κρεμώδες με μάραθο και σπόρους κολοκύθας κατά το μεσημεριανό γεύμα και ίσως ένα γεμάτο αλμυρό τυρί με το βραδινό γεύμα. Η σύζευξη του τυριού με την ώρα της ημέρας – και όχι μόνο με άλλα τρόφιμα – είναι μια συναρπαστική νέα τάση.

Υγιέστερα, λειτουργικά τυριά

Τα λειτουργικά συστατικά είναι από τα μεγάλα νέα στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών από καιρό. Οι σύγχρονοι καταναλωτές θέλουν την απόδοση των τροφίμων τους, και όχι μόνο γεύση. Μερικά από τα λειτουργικά συστατικά που ήδη εμφανίζονται στα τυριά περιλαμβάνουν πάστα αμυγδάλου, ασβέστιο, ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, βιταμίνες Β, προβιοτικά και πρόσθετες ίνες.

Τι εκτιμούν Αμερικανοί τυροκόμοι

Ερώτηση του ιστοτόπου www.vinepair.com  (Ιαν 2020)

«Βιώσιμη συσκευασία. Νομίζω ότι ως προμηθευτές, δεν τείνουμε να σκεφτόμαστε τη συσκευασία με τον ίδιο τρόπο όπως οι πελάτες μας. Πουλάμε προσυσκευασμένα  προϊόντα γιατί αυτά είναι ενσωματωμένα χρόνια σε αυτό που κάνουμε. Οι πελάτες μας ρωτούν αν μπορούν τα τυριά να φέρουν περιτυλίγματα με κερί μελισσών, επαναχρησιμοποιήσιμα δοχεία και εάν πρέπει να αγοράζουν χαρτοσακούλες τυριού για χρήση στο σπίτι για να αποφύγουν την περιτύλιξη σε μεμβράνη. Είναι μια αλλαγή που βλέπουμε καθώς περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν πιο πράσινες εναλλακτικές λύσεις. Marit Tymchyshyn, Lead Monger, The Cheesemongers Fromagerie, Winnipeg, Canada

«Νομίζω ότι είμαστε πραγματικά έτοιμοι να δούμε μια χρυσή εποχή στα  χειροποίητα τυριά – Scout Henderson, Cheese Buyer, Whole Foods, Charleston, SC

 «Τα δεδομένα θα επηρεάσουν τη διανομή τυριών. Η δυνατότητα πώλησης εξειδικευμένων τυριών έχει προσελκύσει μηχανικούς που επιδιώκουν να βελτιώσουν τη ροή του τυριού στην αγορά. Περιμένω να δω επενδύσεις σε επαναχρησιμοποιήσιμες συσκευασίες που αυξάνουν την ταχύτητα φόρτωσης, μειώνουν το κόστος αποθήκης (χειρισμός) και τα απόβλητα. Jefery Mitchell, Culpeper Cheese Company, Culpepper, VA

«Νομίζω ότι θα δούμε τους τυροκόμους να επικεντρώνονται στη βιωσιμότητα, καθώς τα αγροκτήματα αντιμετωπίζουν όλο και περισσότερα ζητήματα από την κλιματική αλλαγή και οι τυροκόμοι διαφημίζουν τα βήματα που κάνουν για τη διατήρηση του περιβάλλοντος. Αυτό περιλαμβάνει τη μετατροπή του ορού γάλακτος σε αναγεννητή εδάφους, την ανακύκλωση μεθανίου και τη δέσμευση άνθρακα από τη βοσκή.  Είναι η χρονιά που οι καταναλωτές μπορούν να μάθουν ότι το τυρί είναι μια διαδικασία, όχι μόνο ένα προϊόν! Julia Gross, Cheesemonger-at-Large, Chicago, IL