Με την επιδημία Covid-19, το 40% των Γάλλων λένε ότι αγοράζουν σήμερα περισσότερα προϊόντα με συσκευασία. Έτσι η ‘φαντασία της μηδενικής συσκευασίας’ που χαρακτήριζε τον Γάλλο καταναλωτή έχει ξεθωριάσει, χάρη στους φόβους της μόλυνσης του Covid-19.
Η πανδημία αφήνει χώρο για μια λογική προστατευτικής συσκευασίας (μόλυνση, καλύτερη συντήρηση) η οποία ωστόσο πρέπει επίσης να είναι πιο οικολογική.
Το 61% των Γάλλων ζητούν από τους κατασκευαστές να καταβάλουν μεγαλύτερη προσπάθεια στο σχεδιασμό βιώσιμων συσκευασιών.
Στο πλαίσιο του All4Pack show που θα πραγματοποιηθεί από τις 23 έως τις 26 Νοεμβρίου στο Παρίσι, πραγματοποιήθηκε έρευνα από τον IFOP τον περασμένο Μάιο σχετικά με την αντίληψη των Γάλλων σχετικά με τη συσκευασία. Οι στόχοι αυτής της μελέτης ήταν να προσδιοριστεί με τους Γάλλους η αντιληπτή χρησιμότητα της συσκευασίας, η εξέλιξη των αγοραστικών συνηθειών προϊόντων με λιγότερες συσκευασίες μεταξύ της περιόδου πριν από το Covid-19 και τώρα και της αντίληψης των προσπαθειών που καταβάλλουν οι κατασκευαστές στην ανάπτυξη βιώσιμων συσκευασιών. Οι πληροφορίες συλλέχθηκαν από ένα εθνικό αντιπροσωπευτικό δείγμα 1001 ατόμων ηλικίας 18 ετών και άνω.
Συμπεριφορές που διαφέρουν πριν και μετά το Covid-19
Μεταξύ των κύριων συμπερασμάτων που αντλήθηκαν από αυτήν τη μελέτη, προκύπτει ότι 6 στους 10 Γάλλους θεωρούν τη συσκευασία εξαιρετικά ή πολύ χρήσιμη. Πριν από την πανδημία, 8 στους 10 Γάλλους προτιμούσαν προϊόντα με λιγότερες συσκευασίες. Με την επιδημία Covid-19, 40% από αυτούς λένε τώρα ότι αγοράζουν περισσότερα προϊόντα με συσκευασία σήμερα.
Συσκευασία και ασφάλεια των τροφίμων
Στην ερώτηση: “Με την επιδημία Covid-19, θα λέγατε ότι για την ασφάλεια των τροφίμων σας, η συσκευασία είναι …”, σχεδόν 6 στους 10 Γάλλους θεωρούν τη συσκευασία πολύ χρήσιμη (39%) και εξαιρετικά χρήσιμη ( 18%), μέτρια χρήσιμο (28%) και όχι πολύ χρήσιμο (11%).
Η έλλειψη γνώσεων σχετικά με τις ενέργειες που αναλαμβάνουν οι κατασκευαστές
Στην ερώτηση: “Θα λέγατε ότι οι κατασκευαστές καταβάλλουν αρκετές προσπάθειες στο σχεδιασμό βιώσιμων συσκευασιών;” η μεγάλη πλειονότητα των Γάλλων θεωρεί ότι οι κατασκευαστές δεν καταβάλλουν αρκετές προσπάθειες στο σχεδιασμό βιώσιμων συσκευασιών. Επομένως, μόνο το 5% πιστεύουν ότι ναι σίγουρα, οι βιομηχανικοί καταβάλλουν προσπάθειες για αυτόν τον στόχο, το 34% πιστεύουν ότι ναι, πιθανώς. Το 61%, ωστόσο, πιστεύει το αντίθετο (44% πιθανώς όχι και 17% σίγουρα όχι).
Συσκευασία, ένας ισχυρός μοχλός για καινοτομία
Τέλος, ενώ το 70% των Γάλλων δηλώνουν ότι ανησυχούν για τη συσκευασία, η συσκευασία παραμένει ισχυρός μοχλός καινοτομίας.
Στην πραγματικότητα, στον κόσμο, το 2019, σχεδόν μία στις πέντε καινοτομίες τροφίμων ήταν καινοτομία μέσω συσκευασίας (πηγή Global Protein Innovation BarometerXTC). Όσον αφορά αυτές τις καινοτομίες, οι τάσεις σχετίζονται με την ευχαρίστηση και την ποικιλία των αισθήσεων χάρη στο σχήμα, το χρώμα, την υφή της συσκευασίας. Η ευχαρίστηση της δωρεάς και της ανταλλαγής παραμένει επίσης σημαντική. Μια τάση καθοδηγείται επίσης από την αναζήτηση ασφαλούς εγγύησης (έλεγχος των συστατικών και της διαδικασίας) και τέλος αναζήτηση για εξοικονόμηση κόστους.
Η “σωστή” συσκευασία.
Λιγότερο πλαστικό, λιγότερο υλικό, βιοαποικοδομησιμότητα, ανακυκλωμένο υλικό, είναι οι νέες απαντήσεις στους καταναλωτές που γνωρίζουν όλο και περισσότερο την οικολογική ευθύνη τους όσον αφορά την επιλογή των προϊόντων, εξηγεί η μελέτη. Όταν η συσκευασία επιτρέπει λιγότερα απόβλητα, είναι επίσης έντονη η ζήτηση του καταναλωτή για οικολογικούς και οικονομικούς λόγους.